Obchodné podmienky
Reklamačný poriadok
Aktuálna ponuka produktov na Zľavomate:
Philips
Lumea:
Philips
BRI956/00 - cenníková cena 549,00 EUR
Philips
SC1997/00 - cenníková cena 309,99 EUR
Philips
SC1994/00 - cenníková cena 249,99 EUR
Kávovary
Philips:
Philips
EP4341/50 - cenníková cena 799,00 EUR
Philips
EP2224/10 - cenníková cena 509,00 EUR
Philips
EP2235/40 - cenníková cena 659,00 EUR
Vianočné
tričko: cenníková cena 19,99 EUR
Vianočný
hrnček: cenníková cena 13,99 EUR
Vianočná
taška: cenníková cena 12,99 EUR
Vianočné
kovové magnetky 6 ks: cenníková cena 22,99 EUR
Keramické
Predmety:
Europesouvenir
SH034 - cenníková cena 28,80 EUR
Europesouvenir
VH037 - cenníková cena 39,60 EUR
Europesouvenir
SH010 - cenníková cena 27,00 EUR
Europesouvenir
VH014 - cenníková cena 39,60 EUR
Europesouvenir
VH060 - cenníková cena 37,80 EUR
Europesouvenir
VH049 - cenníková cena 39,00 EUR
Europesouvenir
VH041 - cenníková cena 39,60 EUR
Všeobecné
obchodné podmienky
Všeobecné
obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných
strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je
RE3 s.r.o. so sídlom Letná 42, 05201 Spišská Nová Ves IČO: 52088901,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Spisskej Novej Vsi.(ďalej len
"predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru
na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
RE3 s.r.o. so sídlom Letná 42, 05201 Spišská Nová Ves, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Spišskej Novej Vsi.
IČO: 52088901
DIČ: 2120898769
Telefón: 0903 602 703
Email: re3sro@gmail.com
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok
rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu
poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný
alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich
dohody.
1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej
hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a
nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie
platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred
zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných
právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo
voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým
zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod
vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok,
uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
2.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu
automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho (ďalej len „potvrdenie objednávky“). Na e-mailovú adresu
kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom
jeho objednávky.
2.3. Potvrdenie objednávky obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená
objednávka, a je zároveň akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej
len „akceptácia objednávky“).
2.4. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru,
ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo
iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o
mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe
a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre
kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v
obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej
alebo písomnej podobe kupujúcemu.
a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 0 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre
kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a
číslo faxu, ak ich má informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a v čl. 0 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
d) o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru
alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 0 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a
všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno
cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na
dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a
poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný
uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa
predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o
postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov
kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach,
lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl.
10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a
v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň
poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho
i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady
spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014
Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
"Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku"), a ak odstúpi
od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu
nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
j) o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté
plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku,
ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu
výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
k) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa
ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo
predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho
zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o
existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji
tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal
dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať
ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o
zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa
automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania
zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej
zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú
zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho
poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na
zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých
predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom
systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém
využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
u) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné
úkony popísal v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je
kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
w) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho.
2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných
poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto obchodných a
reklamačných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6.
písm. i) týchto obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný
tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v
dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu
spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru
poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči,
napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie
uvedené v bode 2.6. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej
podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný
list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný
predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo
určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu
cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť
pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od
kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o
odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený
účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v
primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi
od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je
povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je
povinnosť zaplatiť cenu.
4.2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti
vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom
tovare na internetovej stránke elektronického obchodu.
5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci
je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa
uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v
lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej
dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej
primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred
uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Váha, rozmery a
ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných
písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti o
± 1% z uvedenej hodnoty.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo
jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve
alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“).
Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim
alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej
zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový
rozsah“).
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom
rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar
prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní
tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť
predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a
prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa
rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou
splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a
doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho
na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho
písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom
uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za
vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie
tovaru na Miesto.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal
ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia
existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí
zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného
predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou
alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto
obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u
predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať
dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu znáša predávajúci.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote
14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na
bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a
kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna
cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia
ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase
odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú
správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje
za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci
výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu
kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na
doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí
tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet
predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke
predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru. Kupujúci môže využiť aj možnosť
spotrebiteľského splátkového úveru. Viac informácií ohľadne splátok nájdete
http://www.prva.sk/splatky.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v
lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu
dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny
za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru
kupujúcemu.
6.6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene
a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od
predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak
neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom
a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak
sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa
tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru
alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú
kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre
opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne
užívať.
8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z
ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. §
622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka
(bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil
tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred
odoslaním objednávky.
8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a
kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby.
Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný
servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne
predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci
bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a
spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť,
a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z
. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len
"Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky
prečítať ich.
8.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
8.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru
týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca,
dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u
predávajúceho.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí
tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle
kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri
jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci
nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo
uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady
tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. §
622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv
(ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste
alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu
začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej
osobe,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru
predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie;
8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia
podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných
podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky
reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim.
Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná
obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia
osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí
vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia
Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady
tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu
8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho
zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných
a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. §
622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný
bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe
rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť
spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v
zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej
len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie
tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná
v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na
odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe
uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru,
ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých
bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel
vedieť.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný
tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri
doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom
5.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok,
b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho
za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú
svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému
prostrediu tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo
používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými
zásadami obvyklého používania tovaru,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom,
statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby.
O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a
zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad
o vybavení reklamácie.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre
konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Zasielané produkty športovej
výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu
minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade
kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo
e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú
na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.26. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení.
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu
8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť
reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád,
ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci
vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických
parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád,
ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci
bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok,
akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou
tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o
uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu
8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu
považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád
považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa
bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu
na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu
(nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je
povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou
je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla
vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje,
ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke
elektronického obchodu v časti "Môj účet".
9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b)
zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci
ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné
údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných
údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s
kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z
kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky
vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci
spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie
a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania
informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa
zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných
tovaroch.
9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať
a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné
údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach.
9.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ bude
získavať osobné údaje na iné účely, ako